Nu este o constatare tocmai plăcută, dar da, mai sunt persoane care nu pot sau nu vor să facă diferența dintre tomberon și vasul de toaletă…Săptămânal, zeci de sesizări ajung la Apavil S.A de la cetățeni care locuiesc la bloc și reclamă faptul că rețeaua de canalizare este înfundată, emană mirosuri neplăcute și solicită rezolvarea imediată a problemei.

Deși se fac verificări și curățări periodice ale sistemului de canalizare, în zona Ostroveni, echipele de intervenție ale Sectorului Rețele Canal au constatat că pe bulevardul Tineretului, la blocul S2, scările A-G, canalele colectoare erau înfundate. Pentru remedierea deficiențelor și repunerea în funcțiune a rețelei de canalizare au fost mobilizate forță de muncă și utilaje specializate care, pe parcursul a 8 ore au curățat atât căminele cât și colectoarele, rezultând o cantitate de aproximativ 200 de kg de deșeuri provenite din șervețele umede, cârpe, măști, mănuși, scutece, lavete, bureți, resturi menajere etc. Din păcate, o data pe lună, în aceeași zonă, canalizarea se înfundă cu același tip de deșeuri, rezultând, de fiecare dată, cantități impresionante de gunoi menajer al cărui loc ar trebui, într-o societate civilizată, să fie tomberonul.

Facem, din nou, un apel către toți utilizatorii serviciilor noastre să contribuie la prevenirea înfundării rețelelor de canalizare și implicit, poluării mediului înconjurător, printr-un comportament adecvat, respectând câteva reguli elementare:

  • Nu aruncați în vasul de toaletă sau în chiuvetă resturi de mâncare, uleiuri și alte obiecte destinate containerelor de salubritate!
  • Nu aruncaţi în căminele de racord şi de vizitare pietre, moloz şi alte deşeuri!
  • Nu acoperiţi cu pământ capacele căminelor de vizitare, îngreunând astfel munca personalului de întreţinere.

Deși aruncarea gunoiului menajer în rețeaua de canalizare este interzisă prin lege, unii beneficiari ai acestor servicii nu țin cont de acest lucru, fapt pentru care societatea se vede nevoită ca la fiecare intervenție la care se vor găsi deșeuri în canalele colectoare, să anunțe organele abilitate în vederea aplicării sancțiunilor prevăzute de lege. De asemenea, intervențiile de acest gen vor fi taxate conform tarifelor în vigoare.

Societatea Apavil S.A. realizează permanent activități de verificare și întreținere a sistemului de canalizare a municipiului, acesta fiind constituit din guri de scurgere, cămine de canalizare, canale colectoare, stații de pompare și de repompare, precum și stația de epurare, unde au loc procese complexe de curățare.

Pentru sesizarea oricărui aspect legat de disfuncționalități ale sistemului de alimentare cu apă și canal, vă rugăm să sunați la numărul de telefon al dispeceratului societății Apavil SA: 0250820010, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

COMPARTIMENTUL COMUNICARE, MASS-MEDIA AL SOCIETĂȚII APAVIL S.A

Blocul S2 din Ostroveni – locul I la aruncarea deșeurilor menajere în… canalizare
WordPress Image Lightbox